ΣΧΟΛΙΑ ΤΡΙΩΝ
ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
An117 The entrance
for the other life Η είσοδος για την άλλη ζωή |
C2g1060 Reflections
in the explosive lake Αντικατοπρισμοί
στην εκρικτική λήμνη |
An85 The party of our crazy neighbours Το πάρτι των τρελών γειτόνων μας |
Bg527
The serin waters of our conciens Τα γαλήνια νερά της συνείδησης μας |
C2g06
The magic crystal sphere
Η μαγική κρυστάλλινη σφαίρα |
C2g832 Valley in a satellite of Jupiter Κοιλάδα σε έναν δορυφόρο του Δία |
Bg107 Uncertain faces and forms Αβέβαια πρόσωπα και μορφές |
C2g594 The small
animals of the flowers Τα ζωάκια των
λουλουδιών |
Bg26
Yellow Metal waves Κίτρινα μεταλλικά κύματα |
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Η ανάλυση που ακολουθεί έγινε από έναν
διάσημο κρητικό της τέχνης στη Νέα Υόρκη τον κύριο Aaron Deland και παρουσιάστηκε στο διαδίκτυο στη
σελίδα (www.art-mine.com) και ειδικότερα στην (http://www.art-mine.com/artistpage/dr._george_koemtzopoulos.aspx) μαζί με επιλεγμένα έργα του καλλιτέχνη που
εκτέθηκαν σε έκθεση της Agora-Gallery < http://www.Agora-Gallery.com > από 14.Δεκ.2007 μέχρι 3.Ιαν.2008
στο Chelsea της Νέας Υόρκης.
(Ο Δρ. Γιώργος Κοεμτζόπουλος δημιουργεί έργα τέχνης που εκφράζουν τη
θαυμάσια αρμονία της γης, της θάλασσας, και του σύμπαντος από μια ζαλιστηκή
ποικιλία υλικών και μεθόδων. Τα θεαματικά αποτελέσματα που προκύπτουν από μια
τόσο μεγάλη γκάμα μεθόδων όπως είναι τα διάφορα χρώματα ζωγραφικής και
τυπογραφείου, της φωτογραφίας και της επεξεργασίας στον υπολογιστή, μπορούν να
συγκριθούν μόνο με την χωρίς όρια φαντασία του καλλιτέχνη. Η δουλειά του Κοεμτζόπουλου
κατατάσσεται καλλιτεχνικά, από τον υπέρ-χρωματικό ρεαλισμό μέχρι τις αφηρημένες
μορφές, προσομοιάζοντας στις αστρικές δυνάμεις των αρχέγονων αβύσσων. Τα έργα
του είναι εκρήξεις φωτός και ενέργειας, ένα ζαλιστηκό φάσμα φυσικής ομορφιάς
και φιλοσοφημένης αφαίρεσης.
Με υψηλή μόρφωση, και με εμπειρία τόσο στον ακαδημαϊκό όσο και στον
επιχειρηματικό τομέα, ο Κοεμτζόπουλος έχει ακολουθήσει το πάθος του για την
τέχνη στον ελεύθερο χρόνο του από το 1966. «Λόγω των σοβαρών επαγγελματικών και
ακαδημαϊκών μου ασχολιών, για πολλά έτη θεώρησα τη ζωγραφική μου όχι ως
επάγγελμα, αλλά ως χόμπι που γέμιζε ευχάριστα σχεδόν όλο τον ελεύθερο χρόνο
μου». Τώρα, σταματώντας την επαγγελματική του καριέρα, έχει βυθιστεί πλήρως στη
δημιουργία και την προώθηση της τέχνης του, ενώ τα εκτεταμένα ταξίδια του και η
συναρπαστικές εμπειρίες του έχουν αποδειχτεί μια μεγάλη πυγή της καλλιτεχνικής
του έκφρασης. Ο Κοεμτζόπουλος ζει και εργάζεται στην Αθήνα.)
ARTisSPECTRUM H ανάλυση που ακολουθεί έγινε από την
διάσημη συγγραφέα και κρητικό τέχνης κυρία Alison Rogers και παρουσιάστηκε, μαζί με έργα
ζωγραφικής του καλλιτέχνη, στο τεύχος 17 του Μάιου 2007, στη σελίδα 10, του
περιοδικού τέχνης της Νέας Υόρκης ARTisSPECTRUM (δείτε τη διεύθυνση www.artispectrum.com στη «αρχική σελίδα», ή, όταν θα
δημοσιευθεί το επόμενο τεύχος στο τέλος του 2007. στο «αρχείο»). Αυτή η ανάλυση
αποσκοπεί, μεταξύ άλλων, στο να επισημάνει τα στοιχεία εκείνα της δουλειάς του
καλλιτέχνη που την καθιστούν μοναδική και διαφορετική από όσα έχουμε συνηθίσει
να βλέπουμε μέχρι σήμερα.
(Ο Γιώργος Κοεμτζόπουλος ζωγραφίζει στο άγνωστο με τόλμη και
εμπιστοσύνη. Η δουλειά του μπαίνει στην ψυχή του θεατή, χαρίζοντας του οράματα
από αταξίδευτους ψυχικούς χώρους και από κρυμμένες πτυχές της φαντασίας του. Οι
καμβάδες του Κοεμτζόπουλου είναι κόσμοι του χρώματος και του φωτός. Οι
ζωγραφικές πινελιές του και οι αισθησιακές συνθέσεις του είναι συγχρόνως ζωηρές
και ονειρώδεις. Η εργασία του έχει εγκωμιαστεί από τους κριτικούς της τέχνης ως
επιδεικνύουσα «τόλμη και φαντασία» τα χρώματά του περιγράφονται ως
«φαντασμαγορικά,» και η όλη του καλλιτεχνική αισθητική ως εμπνέουσα «πνευματική
ευφορία.»
Ο Κοεμτζόπουλος αξίζει αυτούς τους επαίνους από τους θεατές και τους
κριτικούς της τέχνης ομοίως, εν μέρει και λόγω της δυνατότητάς του να αγγίζει
τη φαντασία των θεατών και να τους εμπνέει στο να διερωτώνται και να θαυμάζουν.
Τον έχουν αποκαλέσει «κήρυκα αισθητικής ελευθερίας» οι κριτικοί της τέχνης,
επειδή, όπως μερικοί έχουν πει, «δεν επιβάλλει στα έργα του κάτι βέβαιο,
τελειωμένο και καθορισμένο, αλλά περιμένει από τον θεατή να δώσει την τελική
μορφή». Οι χαλαρές πινελιές του και οι υποκρυπτόμενες σκηνές αφήνουν χώρο για
το μυαλό των θεατών να διερωτώνται, ενώ τα έντονα χρώματα του και το στρώσιμο
των μορφών και των γραμμών αιχμαλωτίζουν την προσοχή μας και κυριεύουν το
ενδιαφέρον μας.
Η έλξη που δημιουργούν τα έργα του, βασίζεται στον συνδυασμό της
προφανούς διακοσμητικής ομορφιάς τους και των ριζών που έχουν σε έναν αφηρημένο
εξπρεσιονισμό. Αυτά τα έργα είναι ενδοσκοπικά χωρίς να είναι απόμακρα, και
αισθητικά ευχάριστα χωρίς να χάνουν την ουσία τους.
Ο Κοεμτζόπουλος, ένας αποσυρθείς πλέον από το επάγγελμα πολιτικός
μηχανικός, που δίδασκε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο της Αθήνας, άρχισε να
ζωγραφίζει από το 1966. Αν και μόνο τα τελευταία δύο χρόνια επεδώθει σε μια
σοβαρή ζωγραφική καριέρα. ήδη τα έργα του έχουν αγοραστεί από δημόσιους και
ιδιωτικούς φορείς και έχουν ευρέως διαδοθεί. Ο Κοεμτζόπουλος βλέπει την φύση ως
μια από τις βασικές πυγές της έμπνευσης του. Μια άλλη πηγή, λέει, είναι ότι:
«Μπαίνω σε βαθύ διαλογισμό και φαντάζομαι ότι χρησιμοποιώ τις τεχνικές ενός
μεγάλου ζωγράφου του μέλλοντος, και ότι είμαι σε έναν άλλο πλανήτη, όπου
παρατηρώ με τη φαντασία μου τα περίεργα τοπία και πλάσματα που ζουν εκεί, τα
οποία αργότερα προσπαθώ να περιλάβω στην εργασία μου.» Ο Γιώργος Κοεμτζόπουλος
έχει εκθέσει την εργασία του τόσο στην πατρίδα του την Ελλάδα όσο και στο
εξωτερικό, όπου έχει γίνει ευνοϊκά αποδεκτός και έχει βραβευθεί για τις καλλιτεχνικές
του προσπάθειες.)
ARTisSPECTRUM, τόμος 18 Νοεμβρίου 2007. Η ανάλυση που ακολουθεί
έγινε από έναν διάσημο Αμερικανό συγγραφέα και κριτικό τον κύριο Brooke Green, που αναλύει κατά κύριο λόγο ένα από
τα έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη με τίτλο "Επιφάνεια σε έναν πλανήτη του
Ωρίωνα " που παρουσιάζεται στον τόμο 18 του περιοδικού ARTisSPECTRUM
(Το έργο φαίνεται εδώ στην αρχική
σελίδα αυτού του site).
(Εάν η διαδικασία ανάπτυξης ήταν μια μορφή τέχνης, ο Δρ Γιώργος A.
Κοεμτζόπουλος θα ήταν αυτός που την διαδίδει. Με ένα υπόβαθρο του ιδίου που
βασίζεται πιο πολύ στις σφαίρες της λογικής, δεν είναι παράξενο ότι το
περιεχόμενο και οι τρόποι Τα έργα του μπορούν να ταξινομηθούν σε τρεις
βασικές κατηγορίες: Εκείνα που
περιλαμβάνουν τις κλασικές τεχνικές ζωγραφικής, εκείνα που περιλαμβάνουν τα
ψηφιακώς επεξεργασμένα έργα, και εκείνα που περιλαμβάνουν τον συνδυασμό έργων
ζωγραφικής και φωτογραφίας μέσω ψηφιακής επεξεργασίας.¶ Παράγει μια "ασυνήθιστη ποικιλία μορφών",
ταυτόχρονα ενισχύοντας τους ωραίους ερεθισμούς που η γη έχει να προσφέρει. Η "Επιφάνεια σε έναν πλανήτη
του Ωρίωνα " εξηγεί τη σχέση που ο Κοεμτζόπουλος δημιουργεί μεταξύ της
διαδικασίας παραγωγής και του προϊόντος. Το περιεχόμενό του αναφέρεται απλά στον τίτλο του, παρά την
μυθική του υφή. Ο Κοεμτζόπουλος
ενσωματώνει μια μυριάδα χρωμάτων του ουράνιου τόξου στρώνοντας τον μαρμάρινο
δρόμο του πάνω στην υφή της επιφάνειας του εν λόγω πλανήτη. Η προκύπτουσα εικόνα είναι σχεδόν
τεχνητή, παρ’ όλα αυτά διατηρεί ιδιότητες τόσο αφηρημένες και φαινομενικά
άυλες, που φθάνουν σε ένα ασύγκριτο επίπεδο ομορφιάς, προωθώντας αντίστροφα μια
αίσθηση φωτεινής κατανόησης.
Επιπλέον, η χρησιμοποίηση των ψηφιακών τεχνικών θα έλεγε κανείς ότι
σφετερίζεται φαινομενικά την αξιοπιστία των θεμάτων του Κοεμτζόπουλου.
Πράγματι όμως το αντίθετο συμβαίνει, διότι η διαδικασία της τέχνης του γέννησε
ένα νέο είδος πραγματικότητας και επιτρέπει τη διαφοροποίηση στην αλήθεια, που
προάγει μια βαθύτερη συνειδητοποίηση. Ο Κοεμτζόπουλος, (όπως ακριβός και ο
αστερισμός του Ωρίωνα κατά τον ελληνικό μύθο), είναι ένας κυνηγός. Έτσι κυνηγά την ομορφιά και την συλλαμβάνει,
συγκεντρώνοντας και δημιουργώντας νέες εικαστικές μορφές για τους άλλους, για
να τις εκτιμήσουν.)
|
||||||
An218 Fossils of
strange creatures Απολιθώματα παράξενων πλασμάτων |
A818 The marvellous human brain Το θαυμάσιο ανθρώπινο μυαλό |
An227 Colours of the summer Χρώματα του καλοκαιριού |
|
|||
|
||||||
C2g1125 River under the moonlight Ποτάμι υπό το σεληνόφως |
C889 The twin
trees of development Τα δίδυμα δένδρα της ανάπτυξης |
C2g1109 A serene dark coast
Μια ήρεμη σκούρα παραλία |
|
|||
|
||||||
Bg530 Chosing betwing the two streems Επιλέγοντας μεταξύ των δύο ρευμάτων |
C2g746 Cosmic rays over Antarctica Κοσμικές ακτίνες
πάνω απ’ την Ανταρκτική |
Bg733 The secret river of our future Το μυστικό ποτάμι του μέλλοντος μας |
|
|||
|
||||||
Bd93 Statues on the rocks of the river Αγάλματα στους βράχους του ποταμού |
Bd88 Ghosts in the hounded pond Φαντάσματα στην στοιχειωμένη λιμνούλα |
Bd89 Rocky landscape in a remote planet Βραχώδες τοπίο σε έναν μακρινό πλανήτη |
|
|||
|
||||||
Cd236 An
orange desert in the 4th and 5th dimensions Μια
πορτοκαλί έρημος στην 4η και 5η διάσταση |
Cd817 A bright Landscape in the 4th and 5th
dimensions Ένα
φωτεινό τοπίο στην 4η και 5η διάσταση |
Cd625 Strange
clouds in the 4th and 5th dimensions Παράξενα
σύννεφα στην 4η και 5η διάσταση |
|
|||
|
||||||
Cd270 A wide cataract in the 4th and 5th dimensions Ένας
φαρδύς καταρράκτης στην 4η και 5η διάσταση |
Bh69 Glowing walls
of a colorful cave Λάμποντα τοιχώματα μιας πολύχρωμης σπηλιάς |
Cd343 A bright coast in the 4th and 5th
dimensions Μια
λαμπερή ακτή στην 4η και 5η διάσταση |
|
|||
An228 A landscape with monsters Ένα τοπίο με τέρατα |
An234 Creatures of a planet of Orion Πλάσματα
σε πλανήτη του Ωρίωνα |
An236 Figures of
the tropical sea Μορφές
στην τροπική θάλασσα |
C1n105 Ghosts in the
garden of Eden Φαντάσματα
στον κήπο της Εδέμ |
|||