ΣΧΟΛΙΑ ΠΕΝΤΕ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
An80 Landscape in
our paradise Τοπίο στον παράδεισο μας |
C2g1067 Cactuses in the mountains Κάκτοι στα βουνά |
C1g166 Garden in a beautiful planet Κήπος σε
έναν όμορφο πλανήτη |
A808 Figures hidden in our brain Μορφές κρυμμένες στο μυαλό μας |
A811 The forest of our brain Το δάσος
του μυαλού μας |
A809 Statues in the lake Αγάλματα στη λίμνη |
C936 A bridge made by rocks Μια γέφυρα φτιαγμένη από βράχια |
A812 On the surface of the red
planet Mars Στην επιφάνεια του κόκκινου πλανήτη Άρη |
C932 Colorful maintains Πολύχρωμα βουνά |
1 ΣΧΟΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΚΡΙΝΟ
Όχι, δεν πρόκειται για το γνωστό έργο του Μουσόργκσκυ. Πρόκειται για
πραγματικές εικόνες μίας τωρινής έκθεσης
έργων του ζωγράφου Γιώργου Κοεμτζόπουλου σε κεντρική αίθουσα εκθέσεων των
Αθηνών. Η πρώτη μου εντύπωση από το "προ βερνισάζ" θα μπορούσε να
ταιριάζει με τους στίχους του Καβάφη: “Κάθομαι και ρεμβάζω. Επιθυμίες κι
αισθήσεις εκόμισα εις την Τέχνην. Κάτι μισοειδωμένα πρόσωπα ή γραμμές ερώτων
ατελών. Κάτι αβέβαιες μνήμες”. Κ. Π. Καβάφης: "Εκόμισα εις την
Τέχνην".
Κομίζει ο Γιώργος Κοεμτζόπουλος στην τέχνη; Κομίζει κάτι νέο, κάτι που
δεν φανερώθηκε ακόμα και δεν ειπώθηκε; Εισάγει αβέβαιες μνήμες; Είναι δυνατόν
πια να δοθεί κάτι νέο, να κομισθεί κάτι καινούριο στην τέχνη; Ειπώθηκαν και
φανερώθηκαν άραγε όλα; Υπάρχει ακόμα κάτι άπιαστο και αφανέρωτο, υπάρχουν ακόμα
άγνωστα όνειρα; Το άπιαστο και το αφανέρωτο, το άγνωστο όνειρο το κομίζει στην
τέχνη ο Γ. Α. Κοεμτζόπουλος και μας το παραδίδει δώρο της τόλμης, της έμπνευσης
και της φαντασίας του. Μπορεί κανείς να τολμήσει να δώσει θετική απάντηση.
Άλλωστε η απόλαυση ενός πνευματικού δημιουργήματος, ευφορία ψυχική πρέπει να
δημιουργεί σε εμάς τους απλούς θεατές της καλλιτεχνίας.
Τι μας παρουσιάζει όμως και τι μας δωρίζει ο Γ. Α. Κοεμτζόπουλος;
Πίνακες μας δωρίζει με τόλμη και φαντασία. Mε τόλμη και φαντασία όσον αφορά
στην δημιουργία τους και στο αποτέλεσμα φαεινής ιδέας. Χρώματα πολλά, φαντασμαγορικά,
χυμένα ανάκατα με αποτέλεσμα όμως αισθητικό, με "κάτι μισοειδωμένα πρόσωπα
ή γραμμές", με κάτι αόριστες, άγνωστες και "αβέβαιες μνήμες".
Αφήνει έτσι ο καλλιτέχνης τον θεατή να σκεφθεί και να δημιουργήσει αυτός ο
ίδιος με την φαντασία του και να συμπληρώσει όπως αυτός θέλει τον πίνακα που
του προσφέρεται, ή και να αφαιρέσει ότι θεωρεί περιττό.
Μορφές αόριστες ή και σχεδόν αόρατες περιμένουν τα μάτια της φαντασίας
του θεατή για να πάρουν οντότητα και σάρκα, να μετουσιωθούν σε κάτι συγκεκριμένο,
αυτό που θέλει ο κάθε θεατής να δει με τα δικά του μάτια, την δική του
δημιουργία, την δική του φαντασία. Γίνεται με αυτό τον τρόπο ο Γ. Α.
Κοεμτζόπουλος κήρυκας αισθητικής ελευθερίας. Δεν επιβάλουν οι πίνακές του στον
θεατή κάτι ορισμένο, ή οριστικό, ή συγκεκριμένο. Περιμένουν τον θεατή να δώσει
αυτός μορφή και να λάβει αυτός μόνος με την δική του θέληση, την δική του τόλμη
και την δική του φαντασία (και κάθε θεατής μόνος, εντελώς ανεξάρτητα και
ξεχωριστά από τους άλλους), την εικόνα και το μήνυμα που αυτός θέλει να δει και
να αισθανθεί και όχι την εικόνα που θα του πρόσφερε ένας άλλος
"συγκεκριμένος" πίνακας. Εννοείται ότι και στην περίπτωση αυτή μπορεί
ο αναγνώστης-θεατής να δώσει αυτός τον οποιοδήποτε τίτλο θέλει σε οποιονδήποτε
από τους θαυμάσιους, πολύχρωμους και πολύσημους πίνακές του, χωρίς να
δεσμεύεται από την πρόταση του καλλιτέχνη.
Μπορούμε να δεχθούμε ή να μη δεχθούμε την προσφορά του Γ. Α.
Κοεμτζόπουλου. Δεν μπορούμε όμως να αρνηθούμε την πρωτοτυπία της σκέψης, την
τόλμη, την φαντασία και την έμπνευσή του. Δεν μπορούμε δηλαδή να αρνηθούμε την
καλλιτεχνία του. Από την άποψη αυτή
πράγματι ο Γ. Α. Κοεμτζόπουλος κάτι νέο και διαφορετικό "κομίζει εις την
Τέχνην" και αξίζει τον θαυμασμό μας για την ποικίλη, πολύχρωμη και
πολύμορφη προσφορά του.
Όταν λοιπόν πρωτοείδα τους πίνακες του Γιώργου Κοεμτζόπουλου προσπάθησα
να σκεφθώ τι μου θυμίζουν, ποιόν ζωγράφο, ποια σχολή και ποια τεχνοτροπία.
Προσπάθησα να τον κατατάξω σε κάποια από τις γνώριμές μου εικαστικές
καταστάσεις, αλλά δεν μπόρεσα. Στο τέλος κουράστηκα στην μάταιη αυτή προσπάθεια
και αναζήτηση και βυθίστηκα στον πραγματικό σκοπό της θέασης των πινάκων του,
στην ευχαρίστηση δηλαδή και ευφορία από αυτήν την ενατένιση και τον αποδέχθηκα
ως κάτι εντελώς καινούριο για μένα και διαφορετικό. Οι χείμαρροι χρωμάτων και
σχημάτων, το όργιο της δημιουργικής του φαντασίας, η φανερή προσπάθειά του για
την δημιουργία αυτών που βλέπω με ελευθέρωσαν από την μάταιη αναζήτησή μου να τους κατατάξω στην Α, την Β, ή την Γ σχολή
και τεχνοτροπία.
Επειδή τελικά οι πίνακές του τίποτα από τα γνωστά δεν μου θυμίζουν,
αντίθετα με ξεστρατίζουν από όσα μέχρι τώρα γνώριζα, επειδή επί πλέον μου
αρέσει πολύ να κολυμπάω στις ονειρικές εικόνες που μου παρουσιάζει, για αυτό
και για αυτή του την προσφορά, για αυτό το δώρο του αισθάνομαι πολύ
υποχρεωμένος. Γιώργο Κοεμτζόπουλε, σε
ευχαριστώ.
Κωνσταντίνος Κρίνος-Πανίτσας ,
Συλλέκτης -- Ερανιστής
2 ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΕΚΛΕΝΗ
Πετώντας πάνω από την τέχνη του Γιώργου Κοεμτζόπουλου που εκθέτει αυτές
τις ημέρες στο Αrttower αισθάνομαι σα να βλέπω τοπία του φωτογράφου Yann Arthus Bertrand. Τα σχήματα
και τα παιχνίδια των χρωμάτων τους, πότε με ανεβάζουν σαν ανοδικά ρεύματα και
πότε με βυθίζουν σε αβύσσους χρωματικές όπως πιστεύουμε ότι είναι οι μαύρες
τρύπες του σύμπαντος. Γενικά βλέπω μια
τέχνη που στο σύνολο της μοιάζει τόσο διακοσμητική άλλα που κάτι μου λέει ότι
κρύβει σίγουρα πραγματικές εκρήξεις.... Την ζηλεύω!
Γιάννης
Τσεκλένης, Σχεδιαστής μόδας
3 ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΒΑΡΑΓΚΗ
Τα έργα του Γιώργου Κοεμτζόπουλου είναι ένας υπέροχος συνδυασμός μεικτής
τεχνικής και αφηρημένης τέχνης, ο οποίος ενώνει αισθητική και διακοσμητική
δύναμη. Τέτοια έργα μπορούν ωραιότατα να ενταχθούν σε κτηριακούς χώρους,
προσδίδοντας τους χρώμα και ένταση. Σπύρος Βαράγκης ,
Αρχιτέκτων
4 ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΣΤΡΑΤΗ
Μελετώντας τις εργασίες του Γιώργου Κοεμτζόπουλου διαπίστωσα ότι το
κύριο χαρακτηριστικό τους είναι η κυριαρχία των αισθήσεων που δημιουργείται με
την πολυχρωμία, την κίνηση, την έλξη και τις χρωματικές φόρμες. Το αποτέλεσμα
είναι ονειρικό, φανταστικό, αισθησιακό και πολλές φορές ερωτικό που γεμίζει τις
αισθήσεις μας και μας μεταφέρει μακριά οδηγώντας μας εκεί που θα θέλαμε εμείς
να οδηγηθούμε, παίρνοντας το ερέθισμα από το ζωγραφικό έργο. Άλλοτε πάλι το
αποτέλεσμα είναι φωβ με τις μορφές που
εμφανίζονται και σε κάνουν να αναπλάθεσαι μέσα από το επίμονο κοίταγμα τους,
Υποστηρίζοντας τα λόγια του Ζαχαρία Παπαντωνίου ότι ‘’Το Α και το Ω στην τέχνη
είναι η δύναμη της πρωτοτυπίας σε συνδυασμό με την αρμονία’’ πιστεύω ότι ο Κοεμτζόπουλος διαθέτει και τα δυο αυτά
σημαντικά στοιχειά στα έργα του.
Γιάννης Σρατής, Ζωγράφος
5 ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ΑΓΓΕΛΗ
ΜΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ, ΜΙΑ ΤΕΧΝΗ - ΚΛΕΙΔΙ. Χρώματα του ουράνιου τόξου, της γης
και του νερού, αέρινα και ταξιδιάρικα, άλλοτε γεμάτα και μεστά, άλλοτε θολά και
ονειρεμένα, χαρακτηρίζουν το εικαστικό έργο του
Γιώργου Κοεμτζόπουλου
Ζωγραφικές καταγραφές φανταστικών θεμάτων, παρακινούμενες από το
ανεξερεύνητο και απύθμενο υποσυνείδητο, επεξεργασμένες φωτογραφίες από
ποικίλους ταξιδιωτικούς προορισμούς του
και το εικαστικό πάντρεμα των δύο παραπάνω, δηλ. ζωγραφικής και
φωτογραφίας κατάλληλα επεξεργασμένα και ενοποιημένα σε μια νέα εικαστική κατάθεση με την βοήθεια του
υπολογιστή πάνω στην επιφάνεια του
μουσαμά ή σε φωτιζόμενο plexiglas,
είναι τα καλλιτεχνικά μέσα εκείνα, μέσα
από τα οποία εκφράζεται κυρίως ο Κοεμτζόπουλος.
Η ζωγραφική του, πληθωρική αλλά και πρωτοποριακή και ειδικά για τα
Ελληνικά δεδομένα, αν και πολλές φορές εμπλέκεται στην διαδικασία αυτή ο
υπολογιστής, καταφέρνει να είναι μια άμεση κατάθεση ψυχής, δεδομένου ότι είναι
ικανή να ταξιδέψει τον θεατή σε μνήμες και θύμησες του παρελθόντος, σε κόσμους
του μέλλοντος, σε διαδρομές φανταστικές σε ονειρεμένους τόπους μυθικούς,
γεμάτους μουσική και αρώματα, γεννώντας ποικίλα
συναισθήματα στον θεατή-ταξιδευτή που μπορεί και βλέπει με τα μάτια της
ψυχής ορθάνοιχτα.
Το έργο - κλειδί του Κοεμτζόπουλου είναι ικανό να ξεκλειδώσει και
να απελευθερώσει τα συναισθήματα και της πιο απόρθητης καρδιάς και η
οικουμενικότητά του το κάνει προσιτό στον απλό θεατή από όποια γωνιά της γης
και να προέρχεται αυτός. Έτσι δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι η εργασία
του επιλέχτηκε από μεγάλη Γκαλερί της Νέας Υόρκης (Agora Gallery)
προκειμένου να εκτεθεί στο διεθνές κοινό.
Σοφία Αγγέλη Ζωγράφος
A813 A
green blossomed fence Ένας
πράσινος ανθισμένος φράχτης |
C2g318a The river with the
heavenly rays Ο ποταμός
με τις ουράνιες ανταύγειες |
An246 Prisoner of the savages Αιχμάλωτος των αγρίων |
C1g183 Garden in a stony landscape Κήπος σε
ένα πετρώδες τοπίο |
An43
Targets
we pursue Στόχοι
που επιδιώκουμε |
C1g212 The touching of our soul Το
άγγιγμα της ψυχής μας |
Bg572 Flood in
the slope of the mountain Πλημμύρα στην πλαγια του βουνού |
C2g867 Coast in
another planet Ακτή σε έναν άλλο πλανήτη |
Bg582 The canyon that carries our hopes Το φαράγγι
που κουβαλά τις ελπίδες μας |
Bd91 Reflections of ghosts in the
pond Αντικατοπτριμοί φαντασμάτων στην λιμνούλα |
Bd87 The valley of our dreams Η
κοιλάδα των ονείρων μας |
Bd92 Ghosts in the stream Φαντάσματα στο ρυάκι |
Cd481 Angry sea in the 4th and 5th dimensions Θυμωμένη
θάλασσα στην 4η και 5η διάσταση |
Cd688 Red rocks in the 4th and 5th
dimensions Κόκκινα βράχια στην 4η και 5η
διάσταση |
Cd15 Colorful waves in the 4th
and 5th dimensions Πολύχρωμα κύματα στην 4η και 5η
διάσταση |
Cd413 Yellow cliffs in the 4th and 5th dimensions Κίτρινα
βραχάκια στην 4η και 5η διάσταση |
Cd75 Valley by the sea in the
4th and 5th dimensions Κοιλάδα δίπλα στη θάλασσα στην 4η και
5η διάσταση |
Cd242 Trees by the sea in the 4th and
5th dimensions Δένδρα δίπλα στην θάλασσα στην 4η και
5η διάσταση |
An104 The
Charlie Chaplin inside us Ο
Σαρλώ που είναι μέσα μας |
An130 The
web that keeps us prisoners Το δίκτυ που μας κρατά αιχμαλώτους |
An145 Our stony
character Ο πέτρινος χαρακτήρας μας |
An131 The
forest of life where we are lost Το δάσος
της ζωής όπου χαθήκαμε |