ΣΥΜΒΑΝΤΑ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΣΑΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΥΓΕΣ ΤΗΣ
ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΜΟΥ
An50 Spring in Japan Άνοιξη στην Ιαπωνία |
C2g718 The river that carries our hopes Το
ποτάμι που μεταφέρει τις ελπίδες μας |
An44 Dance of the savages of our mind Χορός των
αγρίων του μυαλού μας |
An133 A strange landscape in the village Ένα
παράξενο τοπίο στο χωριό |
C2n43 The velvet butterfly of our sensitivity Η βελούδινη πεταλούδα της ευαισθησίας μας |
Bg414a Disturbed colorful waters Ταραγμένα πολύχρωμα νερά |
Bg220 A
burning lava lake Μια
φλεγόμενη λίμνη λάβας |
An182 Praying for the rain to come Προσευχόμενοι
για να έλθει η βροχή |
Bg60 Entangled desires Μπλεγμένοι πόθοι |
Γεννήθηκα στην βόρειο Ελλάδα και μεγάλωσα σε μια
μικρή πόλη τη Φλώρινα κρυμμένη στα βουνά και το δάσος δίπλα σε ένα ποτάμι, που
είχε το προνόμιο να ζούνε εκεί ταλαντούχοι ζωγράφοι, που στη συνέχεια απέκτησαν
φήμη και έκαναν διεθνή καριέρα, ορισμένοι δε έγιναν και καθηγητές σε
πανεπιστήμια τέχνης. Δεδομένου ότι ο πατέρας μου, που ήταν ιδιοκτήτης της τοπικής ηλεκτρικής εταιρίας, ήταν ο κυριότερος
συλλέκτης της τέχνης τους, απέκτησα από μικρός μια αγάπη για τους πίνακες τους
και συνήθιζα να παρακολουθώ με προσοχή τον τρόπο εργασίας τους και τις τεχνικές
του καθενός τους, ενώ εγώ ζωγράφιζα για τον στολισμό της προσκοπικής μου
ομάδας.
Ένα σημαντικό γεγονός που επηρέασε την ζωγραφική μου ήταν όταν ως
φοιτητής πήγα σε μια σειρά από δημοπρασίες έργων μοντέρνας τέχνης, όπου τα έργα
πουληθήκαν σε πολύ υψηλές τιμές. Αυτό μου έδωσε το κίνητρο να ασχοληθώ με την
μοντέρνα ζωγραφική καλύπτοντας με αυτήν λίγο από τον ελεύθερο χρόνο μου.
Μια κύρια πηγή της έμπνευσης μου ήταν οι ομορφιές της φύσης που
φωτογράφιζα τόσο στα βουνά της Φλώρινας όσο και στις παραλίες της Σαντορίνης
(το νησί καταγωγής της συζύγου μου). Φωτογράφιζα ότι ωραίο έβλεπα (τοπία,
λουλούδια, ανθρώπους, ζώα, μνημεία, κλπ) ακόμη δε και κάτω από το νερό κάνοντας
καταδύσεις με μπουκάλες. Είχα μάλιστα την τύχη να εξερευνήσω βυθούς στα
ωραιότερα μέρη του κόσμου όπως Bora Bora, Moorea, Seychelles, Mauritius, Pucket, Bahamas, Red See, κλπ), ενώ με το Yacht μου είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ τα ωραιότερα
Ελληνικά νησιά.
Παράλληλα φωτογράφησα τις ομορφιές της φύσης από τον πολικό κύκλο και
την παγωμένη θάλασσα (Φινλανδία, Νορβηγία) και τα χιονοδρομικά κέντρα (Άλπεις),
έως τα τροπικά δάση (Βραζιλία, Αργεντινή, Νιγηρία, Γκαμπόν, Καμερούν, Ταϊλανδή,
κλπ), ενώ τα επαγγελματικά μου ταξίδια μου έδωσαν την ευκαιρία να επισκεφθώ τις
κυριότερες πόλεις του κόσμου. Το μεγάλο αυτό αρχείο φωτογραφιών μου το
μετέτρεψα σε ψηφιακό και το έβαλα στο κομπιούτερ, ενώ τα τελευταία χρονιά
χρησιμοποιώ ψηφιακή φωτογραφική μηχανή.
Μια άλλη πηγή της έμπνευσης μου, που ακούγεται λίγο μεταφυσική, είναι να
μπαίνω σε βαθύ διαλογισμό και να φαντάζομαι ότι χρησιμοποιώ την τεχνική ενός
μεγάλου ζωγράφου του μέλλοντος και ότι βρίσκομαι σε έναν άλλο πλανήτη, όπου
παρακολουθώ με την φαντασία μου τα περίεργα τοπία και πλάσματα που ζουν εκεί,
τα οποία στην συνέχεια προσπαθώ να αποδώσω στα έργα μου. Όσον αφορά την επιλογή
των χρωμάτων συνηθίζω να κλείνω τα μάτια μου και να φωτίζω το πρόσωπο μου με
διάφορους φωτισμούς, ενώ βλέπω με την
φαντασία μου πολλά χρώματα να περνούν από μπροστά μου, τα οποία στη συνέχεια
προσπαθώ να μιμηθώ.
Λόγω τον σοβαρών επιχειρηματικών και ακαδημαϊκών μου ασχολιών,
χρησιμοποίησα για πολλά χρόνια την ζωγραφική μου όχι σαν επάγγελμα αλλά σαν
χόμπι που γέμιζε ευχάριστα λίγοαπό τον ελεύθερο χρόνο
μου. Έτσι αποθήκευα τα έργα μου (που ζωγράφιζα κυρίως σε λευκό χαρτόνι
ζωγραφικής βάρους
Το 2005, κατόπιν προτροπής της κόρης μου, εξέδωσα ένα βιβλίο μου που
περιείχε περισσότερους από 200 πίνακες μου συνδεόμενους με αντίστοιχα ποιήματα
μου, του οποίου 1600 αντίτυπα έστειλα ως δώρο σε φίλους, γνωστούς και
επαγγελματικούς συνεργάτες, Τότε προς μεγάλη μου ευχαρίστηση αλλά και κάποια
έκπληξη άρχισα να παίρνω πλήθος ενθουσιωδών σχολίων για τους πίνακες μου, και
μάλιστα από τους ειδικούς της τέχνης που με παρότρυναν να ανοίξω την τέχνη μου
στο κοινό.
Έτσι, όπως αναφέρω αναλυτικότερα στο ‘’Βιογραφικό’’ μου (ΙΙ.2.Β), άρχισα να κάνω εκθέσεις και να πουλώ τους πίνακες
μου, (που μέχρι τότε κρατούσα αποκλειστικά για εμένα και τους στενούς συγγενείς
μου), τόσο στις εκθέσεις όσο και από το σπίτι μου που το έχω μετατρέψει σε μια
μεγάλη έκθεση. Επίσης, όπως αναλύω στις ‘’Τεχνικές’’ μου (ΙΙ.2.Β1),
χρησιμοποιώ όλο και καινούριες τεχνικές και έχω πλην των έργων που ζωγραφίζω
στο χαρτόνι ή στον καμβά (κατηγορία Α) και αυτά που επεξεργάζομαι στη συνέχεια
στον υπολογιστή (κατηγορία Β) καθώς και αυτά όπου συνδυάζω φωτογραφία και
ζωγραφική (κατηγορία C). Τα έργα που
περνούν από τον υπολογιστή (κατηγορίες Β και C) αφού τα τυπώσω σε καμβά, ή σε plexiglas, κλπ, τα επεξεργάζομαι στη συνέχεια και τα
συμπληρώνω στο μέσον που εκτυπώθηκαν με λαδί, ακριλικά, κλπ για να πάρουν την
τελική τους μορφή (mixed media).
Η πιο ικανοποιητικές εμπειρίες μου από την τέχνη μου είναι όταν, αφού
τελειώσω ένα έργο μου που πραγματικά μου αρέσει, σταματώ και το θαυμάζω
διερωτώμενος ‘’Εγώ έκανα αυτό το αριστούργημα’’; και επίσης όταν λαμβάνω
ενθουσιώδη σχόλια και μάλιστα από τους ειδικούς της τέχνης. Αντίθετα η πιο
δυσάρεστη εμπειρία μου ήταν όταν, λόγω διαρροής νερού στο υπόγειο μου,
καταστράφηκαν μερικώς η ολικώς περισσότεροι από 300 πίνακες μου, τους οποίους
τώρα έχω μόνον στον υπολογιστή μου.
Τέλος στο ερώτημα ‘’το τι είναι αυτό που κάνει την τέχνη μου να
ξεχωρίζει’’, η καλλίτερη απάντηση δίδεται στην ανάλυση που έκανε για την τέχνη
μου ο ειδικός της τέχνης και συλλέκτης κύριος Κ. Κρίνος την οποία παραθέτω στην επόμενη σελίδα (ΙΙ.2.Β4)
μαζί με περίληψη των σχολίων τεσσάρων ακόμη ανθρώπων της τέχνης. Εδώ θα πρέπει
να σημειώσω και την βοήθεια που μου έχουν δώσει τα τελευταία χρόνια και οι
εξωγήινοι όσον αφορα στην ρυθμό της παραγωγικότητας
μου (δείτε την προηγούμενη σελίδα μου ΙΙ.2.Β2).
An170 The crazy scientist inside us Ο τρελός
επιστήμον μέσα μας |
Bg1040 Seashore of the tropical seas Παραλία
των τροπικών θαλασσών |
An61 Gods of the Clouds Θεοί των νεφών |
An163 The dangerous bridge we
will cross Η επικίνδυνη γέφυρα που θα περάσουμε |
Bn164 The precious bracelet Το
πολύτιμο βραχιόλι |
Ce04 The hot lava of our passion Η καυτή λάβα των παθών μας |
Bg544 Burning sky of another planet Φλεγόμενος ουρανός ενός άλλου πλανήτη |
C2g727 Mixed
artist’s emotions Ανάμεικτα
συναισθήματα του καλλιτέχνη |
Bg556 House of a primitive man Σπίτι ενός
πρωτόγονου ανθρώπου |
Bd66 Ghosrs around the river Φαντάσματα γύρω από το ποτάμι |
Bd68 Living flowers in the hounded river Ζωντανά
λουλούδια στο στοιχειωμένο ποτάμι |
Bd74 Reflections of the living trees Αντικατοπτρισμοί των
στοιχειωμένων δένδρων |
Ch482 A colorful
sky in the 4th and 5th
dimensions Ένας πολύχρωμος ουρανός στην
4η και 5η διάσταση |
Cd64 Colorful mountains in the 4th and 5th dimensions Πολύχρωμα βουνά στην 4η και 5η διάσταση |
Cd359 A yellow river in
the 4th and 5th
dimensions Ένα κίτρινο ποτάμι στην 4η και 5η διάσταση |
Cd200 Huge
yellow cataract in the 4th
and 5th dimens. Πελώριος κίτρινος καταρράκτης στην 4η και 5η διάσταση |
Bg945 Blue waves under the yellow sky Μπλε κύματα κάτω από τον κίτρινο ουρανό |
Cd630 A colorful cataract in the 4th and 5th dimensions Ένας πολύχρωμος καταρράκτης στην 4η και 5η διάσταση |
An204 Our
prudent alter ego Ο συνετός άλλος μας εαυτός |
An15 The good the bad and the ugly Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος |
An09 Figures of Gods of Incas Μορφές των θεών των Ίνκας |
An216 A god of the Indians Ένας θεός των ινδιάνων |